Hoe verschilt de digitale PicToPlay van de analoge versie?

Groter aanbod pictogrammen, meer digitale inspraakmogelijkheden, automatische verwerking van resultaten.

Ga terug naar overzicht

De digitale PicToPlay is bedoeld voor iedereen die publieke (speel)ruimte, schoolspeelplaatsen of opvanginfrastructuur wil verbeteren en daarbij kinderen, tieners, jongeren en volwassenen wil betrekken. Het is een vernieuwde versie van de analoge Picto-play, die we in 2014 ontwikkeld hebben en tot op de dag van vandaag nog veelvuldig gebruikt wordt.

In deze digitale PicToPlay integreren we de pictogrammen van Picto-play 1.0, Pic2School en deels ook van Pic2Learn (buitenruimtes). Met een groter aanbod aan pictogrammen kun je de PicToPlay-methodiek nog meer aanpassen aan jouw specifieke ruimte. Hoewel het niet noodzakelijk is om inspraakbegeleiders te voorzien tijdens het gebruik van de digitale versie, raden we dit sterk aan. Begeleiding zorgt namelijk voor betere en grondigere resultaten, omdat begeleiders kunnen helpen bij het structureren en verdiepen van de ideeën van de deelnemers.

De digitale versie verwerkt de gegevens van de verschillende deelnemers (individueel of in groep) grotendeels automatisch, zodat je veel handmatig synthesewerk kunt besparen en direct een beknopte analyse ter beschikking hebt voor verdere aanbevelingen naar andere betrokken partijen in het ontwerp.

Lees ook: